Tehnicko ronjenje

Skola plivanja perajca



 

 

Ronjenje Obuka Ekskurzije - Ronilacki klub Triton


MAJSKA EKSKURZIJA 
PETROVAC 2004.

I ove godine RK ''TRITON'' prolećnu ekskurziju je organizovao tradicionalno u Petrovcu na moru.

Crna Gora obavijena u zelenilo dočekala nas je rašireniih ruku.

 

 

Svakome od nas srce zaigra kada po prvi put (posle duge zime) vidi morsku pućinu kako se prostire u nedogled. Uz odličnu saradnju sa RK ''GORICA'' iz Podgorice koji je bio naš domaćin, prevazišli smo sve probleme oko prijavljivanja ronjenja na ovoj ekskurziji.

Jako smo zadovoljni i sa profesionalnim odnosom policajaca koji su došli u kontrolu u nas kamp.

Topao prijem meštana Petrovca uvek za nas pretstavlja poseban ritual. Sledilo je dugo pozdravljanje sa našim starim prijateljima koji su se isto kao i mi radovali našem novom susretu.

Sa našim dolaskom na početku svake sezone imam utisak kao da se samo za nas otvaraju kafane.

Raspakovali smo se i posle jutarnje kafe u ''LAZARET'' – u ekskurzija je počela.

Ova ekskruzija se malo razlikovala od drugih jer smo prvi put bili u mogućnosti da pružamo našim ljudima usluge da mogu da rone na NITROX mešavine. Do sada privilegiju da rone na nitrox i trimix mešavine imali su samo članovi Tritonovog tima prilikom raznih ekspedicija.

Velikog ''PREDATORA'' smo vešto spustili u more, a on kao da je jedva dočekao da nas ponese u nove avanture.

 

 

Prvih par dana vreme je bilo podnošljivo iako je jugo bio dosta jak.

 

 

Kiša nas nije sprečavala da obavljamo stažne zarone po planu, a plan nam je bio da na ovoj ekskurziji uradimo sto više zarona na NITROX.

Bilo je jako interesantno jer niko nije osećao pijanstvo prilikom ronjenja zbog smanjenja azota u nitrox smešama, ljudi su bili mnogo odmorniji i rapoloženiji jer su disali obogacenu smesu sa kiseonikom do 40%.

Još jedno veliko iskustvo za njih predstavljala su produžena vremena ronjenja sa nitroxom u odnosu na to kada se roni na vazduh.

Nitrox ronioci su ostajali mnogo duže pod vodom dišeći nitrox smeše, bili su odmorniji posle zarona i imali su mnogo sigurnije režime od onih ronioca koji nisu mogli da rone na NITROX jer nemaju sertifikate za takva ronjenja.

Ronili smo svaki dan po dva puta sve dok jačina vetra (jugo) nije dostigla 5 bofora pa smo morali da hitnom intervencijom spašavamo čamac koji svo vreme je bio jedini usidren u Petrovačkoj luci.

Ostali čamci i barke su bili na kopnu i to daleko od mora jer je prognoza vremena bila jako loša.

Predvidjali su jak jugo na otvorenom moru od 5 do 6 bofora, a u priobalju od 4 do 5 bofora.

Najopasnija akcija na ovoj ekskurziji bilo je prebavicanje čamca iz Petrovca u Budvansku luku kako bi ga sklonili od talasa.

Voznju od 45 minuta pamticu do kraja zivota.

Kako je dan odmicao jugo je sve žešće udarao u Petrovačko pristanište. Sedeli smo u Lazaret-u, pijuckali caj i dogovarali se šta da radimo, dali da vadimo čamac ili da ga ostavimo.

Vetar je postajao sve jaci i odluku smo doneli posle dugog konsultovanja sa meštanima koji su nas ubedili da ga što pre sklonimo.

Akcija je usledila za 10 minuta.

Ljuki je otisao JEEP-om da obezbedi vez u Budvanskoj luci, a Mirko i ja smo krenuli da oblačimo suva odela i da se spremamo da izvedemo skoro nemoguću akciju – prebacivanje PREDATORA po jugu jačine 5 bofora.

Krenuli smo i više nije bilo vremena za razmišljanje. Talasi su već bili toliko veliki da su prevbacivali preko tvrdjave i mi smo jedva diplivali do čamca.

 

 

Mirko je upalio motor a ja sam odplivao da odvežem čamac, medjutim to nije bilo tako lako po velikim talasima jer je kanap bio zategnut kao struna, pa sam svom snagom pokušavao da otkačim karabin, ali bezuspešno. Uz pomoć motora na sekund uspeli smo da olabavimo sidreni kanap i uspeo sam da otkačim karabin sa sidrišta.

U naletu od dva talasa more za malo da nas izbaci na obalu. se Suzukijev Motor od 140 KS snažno je brujao dok smo pokušavali da se odlepimo od obale gde su se talasi lomili.

Držao sam se za bok čamca dok je Mirko pokušavao da pobegne malo dalje od obale. Smanjio je gas za trenutak i ja jedva sam se popeo na čamac.

PREDATOR uz pun gas pojurio je iz zaliva.

Kiša je padala nemilosrdno, a vetar u pojačajnju je bio na ivici da nas prevrne.

PREDATOR KATAMARAN pravljen za africke okeane je imao sada mogućnost da pokaže svoju snagu ili da dozvoli da ga Jadransko more razbije u paramparčad. Na čamcu su bili i naša dva dvobocnika koji su bila dobro vezana.

 

 

Pobegli smo u zadnji trenutak iz luke u Petrovcu jer jugo je dostigao jaku peticu i krenuli prema otvorenom moru kako bi lakše sekli talase i u širokom luku probali da se dokopamo budvanske luke.

Nebo je bilo olujno i mračno a talasi su svaki put do pola preplavljivali čamac.

Jedina molba upućena Posejdonu nam je bila da se motor ne ugasi.

Mirko je vozio sa ogromnom koncentracijom jer svaka greska mogla bi da bude kobna. Taktika vožnje je bila sledeća, kad bi nas talas sustigao i podigao dodavao je pun gas da bi se odrzali na vrhu a kada bi uvideo da nas talas prelazai onda bi obarao gas kako se ne bi razbili o sledecem koji nas je ispod čekao podmuklo. Isli smo bocno niz talase i uz pomoc juga brzo smo se kretali prema ostrvu SV. Nikola.

Na momente i pod punim gasom camac je stajao u mestu kada se nalazio na vrhu talasa, a već sledećeg trenutka bi pojurio kao strela.

Iako smo oboje nosili "OTTEROVA" suva odela bili smo mokri do kostiju od znoja. Predator se propinjao i razbijao talase svojim katamaranskim koritom. Svaki talas mi je ostao u sećanju pogotovo kada bi pogledao prema krmi čamca. Opasnost od prevrtanja je bila ogromna i zbog jakog vetra. Pramac čamca je gledao u nebo svaki put kada smo se peli uz talas i tek kada bi počeli da propadamo videlo bi se kopno. Menjao sam svoj položaj čas napred - čas nazad kako bi našao najbolji trim.

Kada smo stigli u Budvanski zaliv malo smo odahnuli i u tom trenutku motor se ugasio. Kao da je elisa udarila u nesto. Za jedan sekund našao sam se u vodi sa nožem u rukama.

Mirko je ostao na čamcu i pokušavao je da ga okrene pramcem prema talasima pomoću vesla jer u suprotnom prvi talas bi nas prevrnuo.

Doplivao sam do elise ali ničega nije bilo. Onda sam se setio da u onoj jurnjavi kada smo bežali iz Petrovca nisam donji kanap kojim je PREDATOR bio vezan za sidriste podigao u čamac. Sada se taj kanap zamotao oko elise i motor se ugasio. Elisa ga je sama isekla pa sam ostatak kanapa popeo na čamac. Upalili smo motor bez problema i produžili do luke gde smo usidrili čamac.

Ljuki je vec našao vez i zabrinutim pogledom nas gledao kako se približavamo. Vezali smo čamac i stavili dvobocnike na ledja i po najvećoj kiši uputili smo se prema Ljukijevom JEEP-u.

U luci su bili i meštani Budve koji su nas pitali odakle dolazimo. Kada smo im rekli da dolazimo is Petrovca nisu mogli da veruju i gledali su nas u čudu.

Na kraju sve je ispalo dobro samo sto smo morali pose dva dana da sušimo suva odela koja su bila mokra od našeg znoja.

 

 

 Srećom to se desilo dan pre nego što se ekskurzija završila.

 

 

Ronjenje Obuka Ekskurzije - Ronilacki klub Triton

 

[o nama]  [obuka]  [ekskurzije] [ekspedicije]   [trening]  [decija sekcija perajca]  [podvodna snimanja]  [kontakt]